Doe je voordeel met feedback
Je collega geeft een slechte presentatie en is daarna heel erg blij dat het erop zit. Zeg je er wat van? Je vraagt je team hoe ze vinden dat jij je werk doet. Je krijgt nogal wat opbouwende kritiek. Hoe reageer je hierop? Met feedback wil je de ander helpen. En door feedback te ontvangen, kun je jezelf verbeteren. Maar vaak nemen we deze kritiek te persoonlijk op. Hoe kan dat? En hoe kunnen we hier beter mee omgaan? Je leert dit tijdens de training ‘Doe je voordeel met feedback’.
Wat leer je?
Je leert feedback te geven op zo’n manier dat de ander dit ervaart als een ‘cadeautje’. De feedback kan de ander verder helpen in zijn of haar ontwikkeling. Ook leer je hoe je kunt omgaan met feedback die je zelf krijgt. Onderwerpen die aan bod komen:
- Wanneer geef je wel feedback en wanneer niet?
- Waarom is zelfrechtvaardiging niet nodig?
- Het verschil tussen feedback en aanspreken op gedrag.
- Je gaat oefenen met situaties, waarin het lastig is om feedback te geven en te krijgen.
Voor wie is de training?
Voor iedereen die wil leren om te gaan met kritiek. En die wil leren om gedoseerd feedback te geven.
Hoe lang duurt de training?
De training duurt een dagdeel en kan zowel online als in een zaal. Deze training is onderdeel van de training Assertiviteit 2.0. Naar wens kun je de training uitbreiden met de onderdelen Zeg nee zonder gedoe en Vriendelijk aanspreken op gedrag.