Ik leer jou helder communiceren. Of het nu mondeling, schriftelijk of online is. Bekijk hieronder mijn aanbod aan trainingen. Spreekt een van deze trainingen je aan, maar wil je het net een beetje anders? Neem dan contact op! Kijk ook bij ‘Maatwerk’.

Assertiviteit 2.0

In de praktijk botsen we nogal eens met de wensen van andere mensen: je baas wil bijvoorbeeld dat je een klus doet en jij vindt dat het niet bij je takenpakket hoort. In deze situaties is het handig dat je je assertief kunt gedragen. Tijdens deze training leer je hier alles over.

Win-win onderhandelen

Soms wil je iets voor elkaar krijgen wat niet lukt of wat maar moeizaam lukt. Je wilt bijvoorbeeld thuiswerken, maar jouw baas denkt daar anders over. Hoe pak je dit gesprek, deze ‘onderhandeling’ aan op zo’n manier, dat jullie samen tot een win-winoplossing komen? Dat leer je tijdens deze training

Een tevreden klant na een klacht

Een klant komt boos aan de balie en vertelt je dat het huisje wat hij huurt niet schoon is. Of een klant uit zijn ongenoegen op Facebook, omdat de reparatie die jouw organisatie uitvoerde niet goed is gebeurd. Vervelende situaties die je graag wilt voorkomen. Hoe ga je om met een klant met een klacht? Je leert het tijdens deze training.

Een duidelijke e-mail schrijven in 5 stappen

Iedereen herkent wel die overvolle mailbox. Of mailtjes met de tekst: ‘zie hieronder’. Je moet dan de hele mailwisseling door, voordat je begrijpt wat iemand nu echt van je vraagt. En er liggen nog twintig ongelezen mailtjes op je te wachten. Dat kan anders! Mailen kan duidelijker én korter! Je leert het tijdens deze training!

Janet over de training Begrijpelijk Schrijven:

Ik heb geleerd mijn eigen gewoonten en taalgebruik onder de loep te nemen. Het was een verrassende training. Je denkt dat schrijven saai is, maar in de training blijkt het een leuk en veelzijdig onderwerp. Goed te begrijpen, goed toe te passen in de praktijk én een relaxte trainer. Bedankt!

Beter spellen in één dag

Twijfel je wel eens of je ‘gebeurt’ of gebeurd’ schrijft? Hoe zit het met afkortingen en samenstellingen? En is het jou fout of jouw fout? Al deze onderwerpen en meer komen aan bod tijdens de training ‘Beter spellen in één dag’. Op een leuke manier gaan we aan de slag met het vervoegen van werkwoorden, taalflaters en stijlfouten. Na deze dag kun je beter spellen.

Begrijpelijk schrijven

Begrijpelijk schrijven lijkt zo makkelijk. En toch blijkt het niet eenvoudig. Je wilt een boodschap overbrengen naar een klant of een collega. Vervolgens belt de klant of collega voor meer uitleg. Of hij doet iets anders dan dat jij bedoelde. Blijkbaar kwam jouw boodschap niet duidelijk genoeg over. Waar ligt dat aan? In de training Begrijpelijk schrijven gaan we aan de slag met duidelijke, klantvriendelijke taal.

Inge Sonnenschein over de training ‘Vriendelijk aanspreken op gedrag’:

‘Ellen brengt als trainer rust en zet werkvormen in die echt aanzetten tot denken. De training heeft een goede flow waardoor de tijd voorbij vliegt. Een echte aanrader!’