Een klant komt met hoge poten aan de balie en vertelt je dat het vakantiehuisje dat hij huurt niet schoon is. Of een klant uit zijn ongenoegen op Facebook, omdat de reparatie die jouw organisatie uitvoerde niet goed is gebeurd. Vervelende situaties die je graag wilt voorkomen. Hoe ga je om met een klant met een klacht?
Wat leer je?
We gaan uit van de eigen praktijksituatie van de deelnemers. Wat zeg je? En op welk moment? En hoe kom je samen met de klant tot een goede oplossing? Daar gaan we mee oefenen. Je leert het gesprek met een klant op zo’n manier aan te gaan, dat de klant na het gesprek met een goed gevoel naar huis gaat. De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Aandacht voor de klant.
- Emoties neutraliseren.
- Zeurende klanten bestaan niet.
Voor wie is de training ‘Een tevreden klant na een klacht’?
Voor iedereen die klantencontact heeft en wil leren om te gaan met ontevreden klanten.
Hoe lang duurt de training?
De training duurt een dagdeel en kan zowel online als in een zaal. Afhankelijk van wat je wilt leren, breiden we de training uit naar meer dagdelen.