Ik leer jou helder communiceren. Of het nu mondeling, schriftelijk of online is. Bekijk hieronder mijn aanbod aan trainingen. Spreekt een van deze trainingen je aan, maar wil je het net een beetje anders? Neem dan contact op! Kijk ook bij ‘Maatwerk’.
Assertiviteit 2.0
In de praktijk botsen we nogal eens met de wensen van andere mensen: je baas wil bijvoorbeeld dat je een klus doet en jij vindt dat het niet bij je takenpakket hoort. In deze situaties is het handig dat je je assertief kunt gedragen. Tijdens deze training leer je hier alles over.
Lees meer
Win-win onderhandelen
Soms wil je iets voor elkaar krijgen wat niet lukt of wat maar moeizaam lukt. Je wilt bijvoorbeeld thuiswerken, maar jouw baas denkt daar anders over. Hoe pak je dit gesprek, deze ‘onderhandeling’ aan op zo’n manier, dat jullie samen tot een win-winoplossing komen? Dat leer je tijdens deze training
Lees meer
Een tevreden klant na een klacht
Een klant komt boos aan de balie en vertelt je dat het huisje wat hij huurt niet schoon is. Of een klant uit zijn ongenoegen op Facebook, omdat de reparatie die jouw organisatie uitvoerde niet goed is gebeurd. Vervelende situaties die je graag wilt voorkomen. Hoe ga je om met een klant met een klacht? Je leert het tijdens deze training.
Lees meer
Een duidelijke e-mail schrijven in 5 stappen
Iedereen herkent wel die overvolle mailbox. Of mailtjes met de tekst: ‘zie hieronder’. Je moet dan de hele mailwisseling door, voordat je begrijpt wat iemand nu echt van je vraagt. En er liggen nog twintig ongelezen mailtjes op je te wachten. Dat kan anders! Mailen kan duidelijker én korter! Je leert het tijdens deze training!
Lees meer
Beter spellen in één dag
Twijfel je wel eens of je ‘gebeurt’ of gebeurd’ schrijft? Hoe zit het met afkortingen en samenstellingen? En is het jou fout of jouw fout? Al deze onderwerpen en meer komen aan bod tijdens de training ‘Beter spellen in één dag’. Op een leuke manier gaan we aan de slag met het vervoegen van werkwoorden, taalflaters en stijlfouten. Na deze dag kun je beter spellen.
Lees meer
Begrijpelijk schrijven
Begrijpelijk schrijven lijkt zo makkelijk. En toch blijkt het niet eenvoudig. Je wilt een boodschap overbrengen naar een klant of een collega. Vervolgens belt de klant of collega voor meer uitleg. Of hij doet iets anders dan dat jij bedoelde. Blijkbaar kwam jouw boodschap niet duidelijk genoeg over. Waar ligt dat aan? In de training Begrijpelijk schrijven gaan we aan de slag met duidelijke, klantvriendelijke taal.
Lees meer